Czy opłaca się remontować stary rower?

Sport i fitness

Wielu z nas dopiero po latach wraca do tak dobrej aktywności fizycznej jaką jest niewątpliwie jazda na rowerze. Zaglądamy do garażu i znajdujemy tam rower, na którym jeździliśmy kilka dobrych lat temu. Tak naprawdę to chcielibyśmy od razu wsiąść i odjechać, ale jest to niestety niemożliwe. Rower gdy leżał kilka lat zamknięty w garażu na pewno uległ jakiejkolwiek usterce. Poza tym jego łańcuch nie jest już nasmarowany, a opony nie nadają się do jazdy po drogach. Opony po kilku latach tracą swoje właściwości, przez co stają się niebezpieczne na drodze. Oczywiście jest to dużo bardziej widoczne wśród samochodów osobowych, ale w rowerach opony także odgrywają bardzo duże znaczenie.

Co trzeba wymienić?

Jest kilka elementów, które i tak trzeba będzie wymienić. Opony będą podstawą, ale na oponach się nie skończy. Wszystkie elementy napędowe po wielu latach padną ofiarą korozji. Przez to staną się potencjalnie niebezpieczne, ale prawdopodobnie nie będziemy przez to w stanie normalnie jeździć. Wiele elementów będzie trzeć o siebie, a łańcuch może spadać. Przez to trzeba będzie zakupić nową kasetę zębatkową, przerzutki oraz łańcuch. Są to koszty na kilkaset złotych, a do tego dojdzie jeszcze kilka elementów estetycznych. Usterkom przez wiele lat mogą nawet uleć elementy na kierownicy, takie jak manetki rowerowe RowerTour.com. One także są wykonane z elementów metalowych, przez co mogą ulec korozji.

Koszty

Remontowanie starego roweru nie zawsze będzie się opłacać. Dużo zależy od tego, jaki to był rower i jak dawno go zakupiliśmy. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku samochodów osobowych. Jeżeli pojazd jest zbyt stary, to nie opłaca się do niego dokładać i lepiej zakupić nowy. W przypadku gdy jest to jednak rower kilkuletni, to może okazać się to całkiem dobrym rozwiązaniem. Należy wziąć pod uwagę, że dobrej jakości, nowy rower kosztuje w granicach 2500zł. W dużo niższej cenie możemy dostać elementy wyposażenia do starego roweru. Wszystkie części napędowe możemy zamknąć w granicach 600zł. Do tego trzeba będzie zamówić kilka elementów estetycznych i chociażby smar do łańcucha. Ostateczny koszt może przekroczyć 1000zł, ale to wciąż spora różnica, jeżeli mielibyśmy kupować nowy rower.